piątek, 20 marca 2015

moja dieta: śniadanie. dietetyczne pancakes

Śniadanie na słodko:)

Robię je rzadko -tylko wtedy, gdy mam więcej czasu od rana.
Informacja dla bezglutenowców- są na mące ryżowej.
Mąka ta ma dosyć specyficzny smak i trzeba się do niego przyzwyczaić;)

390 kcal, białko: 19g, węglowodany: 61 g, tłuszcz: 8g



Składniki:
mąka ryżowa (ok 1/4 szklanki lub mniej)
150 g jogurtu naturalnego 0%
1 jajko
płatki owsiane
łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina sody oczyszczonej
dowolne owoce  (byle nie banan;) )





W jednej misce mieszam mąkę z płatkami owsianymi, proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną;  w drugiej jogurt naturalny z jajkiem.
Następnie dokładnie mieszam wszystkie składniki razem.
Jeśli ktoś woli słodkie ciasto dodać ksylitol (mi wystarczają owoce).
Na rozgrzaną patelnię (najlepiej teflonową, by nie używać tłuszczu) kładę po ok 4 łyżki ciasta,
smażę ok 3 minuty z jednej i tyle samo z drugiej strony.
Jem z owocami:)









4 komentarze:

  1. Mniam, na pewno wypróbuję :)
    Tak poza tym to bardzo podoba mi się Twój pomysł na bloga,ale mam pytanie.. co jak juz nadejdzie ten wymarzony dzień ślubu? Co wtedy z blogiem i jego nazwa?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile płatków?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. powiem szczerze, że zwykle daję "na oko";p tutaj dodałam ok 40 g

    OdpowiedzUsuń