czwartek, 19 marca 2015

Wianek czy welon?


Tworząc w głowie własną wizję panny młodej, myślimy w pierwszej kolejności nad wyglądem: suknią, butami, makijażem..
Ja zaczęłam się zastanawiać nad wyborem: wianek czy welon?



Wianek, jako ozdoba ślubna popularny był już dawno temu.
Poszukałam trochę o historii wianków i doczytałam się,
że niegdyś symbolizował on dziewictwo i niewinność. Panny młode zakładały go
w dniu ślubu po raz ostatni, a mężatkom nie wolno było ich już nosić.
Początkowo wykonywano je z ruty i rozmarynu.



Obecnie moda na wianki na ślubie powraca, ale i tak nadal bardziej popularne są welony.
A Wam co się podoba bardziej..?


fot. chicvintagebrides.com



fot. slubnawzornica.blogspot.pl

fot. weddie.pl

fot weddie.pl

fot. luxlux.pl

fot. weselnagoraczka.pl





5 komentarzy:

  1. Wianki bardzo mi się podobają, ale do mojej wymarzonej sukienki bardziej pasowałby jakis piękny welon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wianki mi osobiście nie bardzo się podobają. Welony bardziej - chociaż najchętniej zdecydowałabym się poprostu na kwiatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzyłam o wianku - zbierałam wycinki z gazet z pięknymi wiankami, a przed welonem się wzbraniałam. Ostatecznie okazało się, że wianek mi nie pasował, a welon wyglądał idealnie! Na sam ślub miałam długi welon, a w drodze na wesele zmieniłam na krótki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam jednak głęboką nadzieję, że wianek będzie mi pasował ;))

      Usuń
  4. Na pewno wianek jest bardziej wysublimowany, nieoklepany, nie taki oczywisty. Przyciąga świeżością, pewną innością, odejściem od tradycyjnego welonu. Każdemu się co innego podoba, ale najważniejsze żebyś to TY dobrze się czuła i sama sobie podobała w tym jednym z najważniejszych dni w życiu.

    OdpowiedzUsuń