poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Nie mam w co się ubrać! Czyli wybór sukni ślubnej


      Wybór sukni ślubnej jest dla przyszłej Panny Młodej jedną z najważniejszych i niestety najtrudniejszych rzeczy. Aby nieco rozjaśnić ten temat (Wam i samej sobie;) ) przeprowadziłam mały wywiad ze specjalistą;)

       O wyborze sukni - i nie tylko, miałam przyjemność rozmawiać z Joanną Świst,
która w firmie La Lucienne ( http://lalucienne.com )  pełni funkcje managera, projektantki i stylistki.
Pani Joanna czuwa też nad doborem tkanin i koronek oraz zajmuje się promocją firmy -nie tylko na rynku rodzimym, ale i zagranicznym.
W 2006 roku powstały jej pierwsze projekty, a od 6 lat pełni wszystkie wymienione funkcje.
Praca jest dla niej przede wszystkim pasją, co jak najbardziej dało się odczuć w rozmowie ;)

Chciałabym się dowiedzieć jakie są podstawowe kroje sukien ślubnych? Do jakich typów sylwetki one pasują? I które są najczęściej wybierane?

Mamy sukienki krótkie, które są najczęściej wybierane do ślubu cywilnego, albo na małe przyjęcie weselne.

model: Obsydian.  La Lucienne



 Kroje proste, bez halki, które pasują osobom o klasycznej figurze i średnim wzroście 

model: Pearl. La Lucienne


 Model "rybka" przeznaczona dla osób o figurze klepsydry, o średnim lub wysokim wzroście. Sukienki tego typu eksponują całą figurę i mają tendencję do optycznego skracania wzrostu.

model: Lava. La Lucienne


Model "literka A", przeznaczony dla każdego typu sylwetki, niezbyt rozkloszowany dół, delikatnie zaznaczone biodra 

model: Bonita.  La Lucienne



Na koniec mamy model "księżniczki" z krótkim stanem

model: Emerald. La Lucienne


lub typowa księżniczka bogato zdobiona z gorsetem w szpic 

Model: Scarlett. La Lucienne


Najczęściej wybieranymi modelami są suknie tiulowe, czyli właśnie wcześniej wspomniane „księżniczki”

Czy przyszłe panny młode przychodzą z własną wizją sukni czy raczej oczekują, że im Pani doradzi? I jak te wizje mają si e do rzeczywistości..?

Bardzo często przychodzą z listą modeli, które chciałyby przymierzyć, a z czasem okazuje się, że nie do końca te suknie do nich pasują. Wtedy staram się im pomóc i dobieram model do figury i typu urody klientki. Czasami przychodzą Panie, które od razu liczą na pomoc, są otwarte na propozycje i słuchają porad specjalistów.

Jakie są podstawowe kolory sukien ślubnych? Czy to prawda, że biały nie każdemu pasuje? I czy zdarzyła się kiedyś klientka która miała nietypowe życzenie co do koloru sukni?

Podstawowymi kolorami są oczywiście biel i ecru. Najczęściej wybieranym kolorem jest biel, praktycznie 90% klientek go wybiera. Pasuje do każdego typu urody, bo jest to kolor neutralny. Czasami szyjemy suknie również w kolorze pudrowego różu, szampana, cappuccino. Najbardziej nietypowym kolorem sukni była cała bordowa. Panna Młoda pracowała na co dzień w szpitali i miała dość bieli ;)

Dodatki : wianek czy welon? Podobno wraca moda na wianki. Do jakich sukienek lub osób pasują wianki a kto wybiera welony i jaka jest najlepsza długość?

Panie najczęściej wybierają jednak welony, ewentualnie woalki, a jako dodatkową ozdobę we włosy żywe kwiaty lub stroiki biżuteryjne. O wiankach nie słyszałam i myślę, że jest to tak specyficzny rodzaj dekoracji we włosach, który komponowałby się idealnie do zwiewnej sukni i ślubu na plaży.
Welon nie powinien być za krótki, bo często nieładnie odstaje a także nie za długi, żeby nie przeszkadzał - idealna długość welonu powinna się kończyć na wysokości bioder. Jeżeli marzy się Pannie Młodej długi welon, polecam dopinany pod klasyczny welon z trenem takim na 3 m który będzie można zdjąć po ceremonii w kościele.

Przyszłe Panny Młode częściej przychodzą wybierać suknie same czy ze "wsparciem"? Czy taka osoba rzeczywiście pomaga czy bardziej przeszkadza?

Panny Młode przychodzą najczęściej ze wsparciem, większym lub mniejszym: z mamą, siostrą, przyjaciółkami, a czasem nawet z tatą i narzeczonym. Doradcy są różni - czasem bardzo pomagają, są serdeczni i wspierający. Mamy się wzruszają ,z podziwem i dumą patrzą na swoje dorosłe już córki w bieli. Niestety zdarza się, że osoby towarzyszące w wyborze za bardzo chcą narzucić swoją wizję i patrzą często przez pryzmat swojego wyboru, zapominając o tym, ze to Panna Młoda ma się dobrze czuć w sukience i to jej ma się ona podobać.

Marzy mi się krótka sukienka. Czy są tez różne typy krótkich sukienek i komu one pasują?

Krótkie sukienki dzielą się na dopasowane "ołówkowe" oraz rozkloszowane, z szerokim dołem. Panny Młode częściej wybierają długie suknie, ponieważ jest to spełnienie naszych dziewczęcych marzeń. po Myślę też, że krótką suknie można założyć również na inne okazje, a dużą suknię typu "księżniczka" - najczęściej tylko raz w życiu.

model: Coral.  La Lucienne


Czy ma Pani jakieś dobre rady dla przyszłych Panien Młodych odnośnie wyboru sukni ślubnej?

Przede wszystkim, aby sukienkę wybierały tylko i wyłącznie w zgodzie z samą sobą, nie sugerowały się opiniami innych i podpowiedziami nie do końca życzliwych osób. Najważniejsze, żeby czuły się w sukni pięknie, ubrane, a nie przebrane.




I tego życzę Wam również ja! Żebyście znalazły swoją idealną suknię ślubną,
w której będziecie wyglądać i czuć się olśniewająco i zjawiskowo! 

Ruszamy na poszukiwania! ;)

  






8 komentarzy:

  1. Ja ze swoją sukienką miałam tak zwaną miłość od pierwszego przymierzenia :) ubrała ją, przejrzałam się w lustrze i juz wiedziałam,że to ta :) i ze żadnej innej nie ma sensu mierzyć :)

    Kierowałam się zasadą nie robienia sobie wody z mózgu, nie chodziłam na chama po 30 salonach - poszłam do dwóch, Znalazłam co chciałam i nie szukałam dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam w głowie obraz swojej wymarzonej sukienki, ale boję się, że nikt takiej jeszcze nie wyprodukował ;p

      Usuń
  2. Ja chciałam suknię ecru, ale okazało się, że zupełnie mi nie pasowała. W dodatku idealną suknią dla mnie okazała się ta, która na manekinie wcale mi się nie podobała :) za to po jej założeniu moja niechęć zamieniła się w miłość i już żadna inna sukienka nie była mnie w stanie z tej miłości wyleczyć :) wniosek: mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tego mierzenia się obawiam- że zniszczy to moją wizję wymarzonej sukienki ;)

      Usuń
  3. Ja też byłam tylko w 2 salonach. Od początku wiedziałam jakiego fasonu szukam - miało być lekko i zwiewnie. Nie znalazłam jednak takiej sukni, w której czułabym się dobrze, dlatego z gotowym pomysłem zgłosiłam się do zaprzyjaźnionej krawcowej :) Było to o tyle fajne, że na każdym etapie mogłam wprowadzać zmiany w pierwotnym projekcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fryzura z avatorka mnie urzekła :) Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) właśnie mam dylemat, czy przy niej.zostać, czy zapuścić grzywkę (idzie lato) ;)

      Usuń
  5. Ja chciałabym mieć do ślubu krótką sukienkę, szczególnie jeżeli wszystko pójdzie "zgodnie z planem" i będziemy brali ślub za te 3-4 lata. Lubię swoje ciało, ale uwielbiam swoje nogi, a w długich sukienkach wyglądam niestety śmiesznie. Będę więc eksponować swoje atuty. :) Ale póki co to plany dot. konkretów ślubu są zamglone i hm.. prawdopodobnie jednostronne. ;)

    OdpowiedzUsuń